Kapeita kujia ja aurinkoa. Kesälomareissu Kroatiassa

Tiistai 23.7.2019 - Mikko

20190714_135811.jpgPohdimme pitkin kevättä ja alkukesää, teeemmekö tänä kesänä reissua ulkomaille. Hilla olisi kolme viikkoa kielikursseilla Brightonissa ja Vilholla oli puolestaan Hesa Cup fudisturnaus heinäkuun alussa.  Tutkimme siskon perheen kanssa erilaisia vaihtoehtoja, katsoimme lentoja ja hotelleja. Minulla oli reilusti Norwegianin lentopisteitä, joten lennot Norwegianin operoimiin kohteisiin kiinnostivat erityisesti.
Meille sopivana ajankohtana lentoja oli tarjolla edullisesti mm. Pulaan, Mallorcalle ja Barcelonaan. Barcelonassa on tullut viime aikoina reissattua duunin puolesta ihan riittävästi, mutta toisaalta noin tunnin ajomatkan sisällä olisi useita kivoja pikku rantalomakohteita.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: perhe, reissut, kroatia

Videokooste Gili Airilta

Lauantai 22.7.2017 klo 18.45 - Mikko

IMG_87442.JPGGili Air on rauhallinen paratiisisaari Lombokin saaren edustalla. Gilille pääsee pikaveneellä suoraan Balilta tai kuten me, lentämällä ensin Lombokille ja ottamalla sieltä taksin satamaan. Satamasta Gilille matkaa vain reilut kymmenen minuuttia.

Vietimme Gili Airilla kuusi yötä ja piipahdimme myös lähtöpäivänä päiväreissulla Gili Trawanganilla, joka on hieman vilkkaampi "bilesaari". Saariryhmän kolmas saari Meno ei nimestään huolimatta ole erityisen menevä paikka, vaan enemmänkin häämatkalaisten suosiossa.

Gili Air on pinta-alaltaan pieni ja saaren kävelee ympäri noin puolessatoista tunnissa. Saarella on runsaasti pieniä hotelleja ja saarella kuljetaan jalan, pyörällä tai hevoskärryin. Moottoriajoneuvoja saarella ei muutamaa sähkömopoa lukuunottamatta ole.

Tutustu Gilin tunnelmaan oheisen videon kautta!

1 kommentti . Avainsanat: perhe, reissut, indonesia

Paratiisia etsimässä - seikkailu Gili Airille

Keskiviikko 19.7.2017 - Mikko

IMG_85322.JPGHerätys oli poikkeuksellisen aikaisin, sillä meidän piti olla kentällä kahdeksan maissa. Valitsimme parin tunnin pikaveneröykytyksen sijaan Garuda Indonesian lyhyen lennon Lombokille, josta jatkoimme taksilla kohti saaren pohjoisosassa sijaitsevaa satamaa, josta veneet kaikille kolmelle Gili saarelle lähtee. Taksi soljui aamuruuhkassa rivakkaa vauhtia ja olimme Denpasarin lentokentällä noin puolessa tunnissa.

Gilin hotellimme tarjosi meille noutoa Lombokin lentokentältä 900 000 rupian hinnalla, mutta päätimme napata itse taksin, sillä hintaa tuli huomattavasti vähemmän, 250 000 rupiaa + venematkasta vajaa 250 000. Venematkan olisi saanut edullisemminkin ja erityisesti public boat olisi ollut hinnaltaan vain murto-osa, mutta ne lähtevät vasta kun vene on täysi.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: perhe, reissut, indonesia, singapore

Kohti kiehtovaa Indonesiaa

Tiistai 18.7.2017 - Mikko

20170628_1321482.jpgLegendaarinen Bali. Viime kerrasta taitaa olla aikaa jo parisenkymmentä vuotta ja ensimmäisestäkin 25-vuotta. Paikka on varmasti muuttunut näiden vuosien aikana ja etenkin Kutan alueesta on puhuttu paljon negatiiviseen sävyyn roskaisuuden, aggressiivisten katukauppiaiden ja vilkkaan liikenteen vuoksi.

Olimme varanneet kaikesta huolimatta kahden yön majoituksen läheltä Kuta Beachia. Alue vastasi jossain määrin puheita, mutta ei poikennut sinänsä monesta aasialaisesta kaupungista tai esim. Patong Beachista, jossa olimme lasten kanssa muutama vuosi takaperin.

Ravintoloita ja pikkukojuja oli todella paljon ja Peppi nautti täysin siemauksin tarjonnasta. Saattoipa matkaan tarttua jokunen rättikin. Kävimme myös hieronnassa ja lapsetkin ottivat pitkät kahden tunnin hemmottelut, jotka maksoivat hotellilla n. 20e/henk. Minä puolestani kävin hotellin läheisellä paikalla tunnin selkä- ja niskahieronnassa hintaan 7 euroa. Tätä olisi varmasti tiedossa vielä lisää seuraavan parin viikon aikana!

1 kommentti . Avainsanat: perhe reissut, singapore, indonesia

Seikkailu Aasiassa - Tutustuminen Singaporeen

Maanantai 17.7.2017 - Mikko

IMG_73412.JPGPitkään odotettu Aasian seikkailu alkoi Helsingistä lauantaiaamuna. Lentomme Singaporeen kulki Qatarin pääkaupungin Dohan kautta, jossa olin kolme päivää reissussa vajaa pari vuotta sitten. Nyt matkaseurue oli hieman suurempi sillä mukana oli myös Peppi ja lapset.

Qatar Airways on ajautunut hieman ongelmiin naapurimaidensa kanssa ja hetken oli jopa epäselvää lennetäänkö Helsingin reittiä ollenkaan. Lopulta oli kuitenkin selvää, ettei riita Bahrainin, Saudi-Arabian, Yhdistyneiden Emiraattien kanssa aiheuttanut muuta kuin hieman muutoksia lentoreittiin. Myöhemmin luin, että maiden välisen riidan vuoksi 15 000 kameliakin karkotettiin Saudi-Arabiasta takaisin Qatarin puolelle. Naapurimaat syyttävät Qataria terrorismin tukemisesta, mutta tiedä näistä sitten.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: perhe, reissut, singapore, indonesia

Paluu Muscatiin ja yhteenvetoa reissusta

Lauantai 24.12.2016 - Mikko

IMG_6078.JPGJouluaatto. Laitoin kellon soimaan vasta yhdeksältä, koska tänään ei ollut kiirettä. Lento Dubaihin lähtisi vasta 22:30 ja tälle päivälle oli tiedossa paluumatka Muscatiin ja siellä lähinnä kiertelyä. Pysähdyin matkan varrella rannalla, jossa aallot löivät kovasti kallioon. Jatkoin ajamista reipasta vauhtia ja veikkaan, että Omanin poliisi saattaa muistuttaa minua jälkikäteen muutamalla ylinopeussakolla.

Saavuin Muscatiin ja ajoin suoraan Mutrahiin, joka ehkä lähimmin muistuttaa kaupungin keskustaa. Pysäköin auton tien varteen ja lähdin kävelemään kaupungille. Ajattelin ostaa lapsille jotain tuliaisia, mutta basaarissa oli myynnissä pääasiassa rihkamaa. Lapset ovat jo tottuneet siihen, etten enää juurikaan osta mitään tuliaisia jääkaappimagneettia lukuunottamatta.

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: reissut, dubai, oman

Wadi Bani Khaled - keidas keskellä karua Omania

Perjantai 23.12.2016 klo 23.22 - Mikko

IMG_59972.JPGHeräsin pienestä huoneestani Surin kaupungissa. Ilmastointi ei toiminut, joten huoneessa oli melko kuuma. Keräsin kamat rinkkaan ja lähdin jatkamaan matkaa autolla kohti Wadi Bani Khalidia, joka olisi upea veden täyttämä luolasto/uoma keskellä ei mitään.

Matkaa oli reilut satakilometriä. Maisemat olivat karuja, välillä tasaista, välillä vuoristoista. Täällä tuskin sataa kovin usein ja maisemat todellakin ovat sen mukaisia. Siellä täällä näkyi taloja ja ohitinpa pienen kylänkin matkan varrella. Paikallinen musiikinrenkutus alkoi jo tulemaan ulos korvista, joten laitoin napit korville ja kuuntelin oikeaa musiikkia. Tienvarsikyltit varoittelivat tiellä liikkuvista kameleista ja hetkeä myöhemmin kolmen kamelin jengi tulikin vastaan keskellä tietä.

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: reissut, oman

Sulttaanin moskeija, upea Wadi Shab ja visiitti poliisiasemalla kolarin jälkeen

Torstai 22.12.2016 klo 19.19 - Mikko

IMG_59182.jpegTorstaista tuli todella tapahtumarikas päivä. Päivään mahtui ensin auton vuokraus lentokentältä, Sulttaanin upea moskeija ja sitten parisataa kilometriä kohti Wadi Shabia, joka oli todella näyttävä paikka. Illan kruunasi kolari liikenneympyrässä, jonka vuoksi pääsin jälleen tutustumaan paikalliseen poliisiasemaan (viimeksi Zimbabwessa). Lopulta asiat kuitenkin kääntyivät parhain päin. Mutta aloitetaanpa alusta.

Herätys kasilta ja taksi lentokentälle, joka sijaitsi melko lähellä hotellia. Tilasin kahvin ja kävelin autovuokraamon tiskille, josta minulle luovutettiin eilen illalla varaamani auto navigaattorilla varustettuna. Tänään oli tarkoitus lähteä ajamaan kohti Surin kaupunkia ja pysähtyä matkan varrella ainakin Wadi Shabin luonnonihmeellä. Taksissa kentälle mennessäni huomasin, että Sulttaanin massiivinen 2001 valmistunut moskeija oli aivan lähellä, joten päätin ajaa autolla ensin sinne.

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: reissut, dubai, oman

Dubain kautta Omanin Sulttaanikuntaan

Keskiviikko 21.12.2016 klo 20.47 - Mikko

IMG_56882.jpegReilu vuosi sitten lähdimme Jannen kanssa Afrikan reissulle. Nyt pohdimme seuraavaa reissua, mutta koska Janne oli epävarma työvuoroistaan, päätin varata lennot Dubaihin itselleni ja Janne liittyisi seuraan myöhemmin jos mahdollista. Janne ei saanut työvuorojaan sopimaan, joten lähdin yksin kohti Dubaita ja Omanin Sulttaanikuntaa.

Ennen reissua huomasin jonkun kyselevän Maailmanmatkaajien Facebook-sivulla Dubain ja Omanin Muscatin välisestä bussimatkasta. Siis juuri samasta etapista, joka oli itselläni tiedossa. Aiheen ympärille syntyi pitkä viestiketju ja samassa myös kokenut seikkailija Heta ilmoitti olevansa samoihin aikoihin Dubaissa. Hetan varsinainen määränpää oli Eritreassa ja myöhemmin myös ainakin Tansaniassa, Sambiassa ja Zimbabwessa. Päätimme tavata Dubaissa ja lähteä tutkimaan Yhdistyneiden Arabiemiraattien muita osia yhdessä.

2 kommenttia . Avainsanat: reissut, dubai, oman

Airbnb Open Los Angelesissa - tapaamisia, lätkää ja korista

Tiistai 22.11.2016 - Mikko

Kun alkutalven pakkaset hellittivät ja sää kävi märäksi, oli hyvä aika lähteä rapakon taakse Los Angelesiin Airbnb Open -tapahtumaan. Viime vuonna tapahtuma järjestettiin Pariisissa, jossa jouduimme keskelle terrori-iskua. Reissu oli kuitenkin antoisa, sillä päätimme tuolloin Marcuksen ja Saberin kanssa perustaa Hostaway yrityksen ja lähteä kehittämään palveluamme Airbnb hosteille. Vuodessa on tultu pitkä matka ja ensimmäiset asiakkaat ympäri maailmaa käyttävät jo Hostawayta omien tai hallinnoimiensa asuntojen pyörittämiseen.

Nyt Airbnb Open -tapahtuma järjestettiin siis Los Angelesissa ja lensin kaupunkiin Lontoon kautta. Marcus saapui paikalle Torontosta, joten tiedossa oli paljon sparrailua ja ideointia. Lento Lontooseen lähti liikkeelle oikein mukavasti kun tuttu lentäemäntä Katri sattui samalle lennolle. Matka jatkui onnellisten tähtien alla myös 11 tunnin lennolla Losiin, sillä kaksi viereista paikkaa olivat tyhjät ja sain nukuttua oikein mukavasti valtaosan lennosta omalla penkkirivilläni.

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: reissut, usa

Salzburgiin ja Hitlerin "Kotkanpesään"

Torstai 6.10.2016 - Mikko

IMG_54952.JPGOlimme varanneet keväällä lennot Muncheniin, jossa meillä oli tarkoitus osallistua legendaarisille Octoberfesteille. Tämä oli vuorossaan jo viides poikien reissu, joten voidaan jo puhua selkeästi perinteestä. Perinne alkoi viisi vuotta sitten Hockenheim F1-kilpailulla, sen jälkeen olimme ajamassa Tsekeissä Ferrareita ja Lamborghinejä sitten Las Vegasissa ja viime vuonna Tsernobilissä.

Reissuun mahtui kuitenkin monta mutkaa. Ensinnäkin majoitus oli Munchenissa tapahtuman aikaan todella kallista. Löysimme kohtuuhintaisen paikan melko läheltä keskustaa, mutta myöhemmin Airbnb-host perui majoituksemme. Ehkä hän tajusi saavansa siitä enemmän. Sen jälkeen Tero kertoi, että perheeseen on tulossa lisäystä samoihin aikoihin ja hän päätti jättää reissun väliin. Niinpä päätimme lopulta keksiä Octoberfestien sijaan jotain muuta tekemistä, mutta suunnitelmat jäivät hieman auki.

3 kommenttia . Avainsanat: reissut, saksa, itävalta

Upea viikko New Yorkissa - duunia ja nähtävyyksiä

Maanantai 3.10.2016 klo 23.26 - Mikko

IMG_50022.JPGOlemme tehneet yhteistyötä Amchamin kanssa ja viimeksi Pikkuyrittäjät olivat mukana Amchamin kanssa heinäkuussa Porissa Suomi Areena -tapahtumassa. Pikkuyrittäjiin ihastuneet amchamilaiset pyysivät meitä mukaan markkinoimaan New Yorkissa järjestettävää koulutusalan tapahtumaa, jossa puhuisi myös vahvat kotimaiset nimet Peter Vesterbackasta ja Saku Tuomisesta alkaen.
Innoistuimme ajatuksesta kuitenkin niin kovasti, että päätimme lähteä itsekin New Yorkiin edustamaan Pikkuyrittäjiä ja suomalaista koulutusjärjestelmää sekä tutustumaan tietysti tähän upeaan suurkaupunkiin. Päätimme lähteä reissuun toiminnanjohtaja Virpin, viestintämoguli Tonin ja kahden Pikkuyrittäjän Hillan ja Sannin kanssa.

3 kommenttia . Avainsanat: reissut, usa, new york, pikkuyrittäjät

Syyskuulumisia

Maanantai 12.9.2016 klo 22.52 - Mikko

IMG_4578_copy2.JPGPäätin tarttua pitkästä aikaa härkää sarvista ja kirjoitella hieman kuulumisia blogiin. Innokkaat lukijani (ne kaikki kolme) alkoivat jo ihmettelemään kun päivityksiä ei ole tullut aikapäiviin.

Syy on ollut kiire, jonka vuoksi reissujakaan ei ole ehtinyt oikein tekemään entiseen malliin. Onneksi syksyllä on kuitenkin taas vipinää tiedossa.

Kesälomat menivät kivasti lähinnä kotosalla. Elokuun alussa piipahdettiin tosin Kreetalla, joka oli oikein mukava lomakohde. Aurinkoa ja lämpöä piisasi ja lapset uivat altaassa niin että melkein kiduksetkin kasvoivat. Vilho on innostunut Pokemonista ja kävelyä on pelin tiimoilta tullut jo pitkälti toista sataa kilometriä. Ei ole yks eikä kaks kertaa kun ollaan käyty Heurekan pihassa Pokemoneja metsästämässä.

2 kommenttia . Avainsanat: hostaway, pikkuyrittäjät, reissut

Tirana - Mersujen luvattu kaupunki ja paluu Makedoniaan

Torstai 16.6.2016 - Mikko

IMG_31942.JPGAjoimme pitkin Kosovon pikkuteitä Albaniaa kohti. Lopulta pikkutie yhdistyi hyväkuntoiseen moottoritiehen, jossa nopeusrajoitus oli 130 km tunnissa. Ajoimme hetkittäin 150 kilometrin tuntivauhtia kun tyylikkäät Audit tykittivät ohi kuin raketit.

Saavuimme Albanian rajalle. Kuten aikaisemmillakin rajanylityspaikoilla, myös täällä kaikki sujui sutjakkaasti eikä aikaakaan kun olimme Albanian puolella. Maisemat olivat jylhiä ja koko reissun upeimpia. Vuoren rinteellä kulkeva tie siltoineen on rakennettu suurella rahalla ja joka toinen vastaan tullut auto oli Mersu. Pysähdyimme huoltoasemalle, joka sekin oli viimesenpäälle hyvännäköinen rakennus ravintoloineen. Luottokortti ei käynyt, mutta saimme maksettua euroilla. Myöhemmin huomasimme, ettei luottokortti tunnu käyvän maassa juuri missään.

4 kommenttia . Avainsanat: reissut, balkan, kosovo, albania

Keskitysleirillä Serbiassa ja jalkapallofaneja Pristinassa

Keskiviikko 15.6.2016 - Mikko

IMG_28942.JPGHeräsimme Nisin kaupungissa hostellista, jossa taisimme olla ainoat asukkaat. Talon isäntä oli ihan mukava, mutta yrmeä vanha mies. Hän näytti siltä, että Jugoslavian sodasta eturintamalta voisi olla tarina jos toinenkin kerrottavanaan. Aamulla satoi jälleen vettä. Pari ensimmäistä reissupäivää on ollut hieman epävakaista, mutta sade ei ole haitannut matkantekoa. Loppumatkan osalta säät näyttäisikin sitten olevan lähempänä 30-astetta.

Ajoimme Bubanj-muistomerkille, joka on pystytetty läheisellä keskitysleirillä kuolleiden muistolle. Muistomerkki oli ehtaa Neuvostokamaa, kolme massiivista betonista nyrkkiä pystyssä. Vierailimme myös itse keskitysleirillä, joka toimii nykyään museona. Keskitysleirin oppaan kertomukset olivat varsin synkkää kuultavaa. Tällää transit-leirinä toimineella laitoksella tapettiin pitkälti yli 10 000 vankia.

1 kommentti . Avainsanat: reissut, balkan, serbia, makedonia, kosovo

Autolla Bulgariassa ja Serbiassa - reissu saatu käyntiin!

Maanantai 13.6.2016 klo 22.09 - Mikko

IMG_2648.JPGOlimme hyvissä ajoin Helsingin lentokentällä huomataksemme, että lento Istanbuliin oli jo heti kättelyssä 40 minuuttia myöhässä. Heitimme tuttuun tapaan rinkat lähtöselvitystiskille ja siitä erilliseen kärryyn, jonne rinkat aina joutuu laittamaan. Janne oli saanut muutamaa päivää aikaisemmin uuden passin ja virkailija varmasti arveli hänen osallistuvan “Ummikot ulkomailla” -ohjelman kuvauksiin ja oli huojentunut kun huomasi kuinka hänellä oli kuitenkin tukena ja turvana kokenut reissumies leimantäyteisellä seikkailijan passillaan.

Lopulta lento oli puolisentoista tuntia myöhässä ja matkustajien joukossa oli selkeästi havaittavissa pientä kärsimättömyyttä jatkolentojen missailujen takia. Meitä myöhästyminen ei haitannut, sillä Istanbulin kenttä ei ole erityisen kuuluisa viihtyisyydestään, vaikka pientä parantumista onkin tapahtunut. Olemme pysähtyneet useilla reissuilla Istanbulissa ja odotimme jälleen vesi kielellä jo pieneksi sisäpiirivitsiksi muotoutunutta Popeye-nimistä pikaruokaravintolaa, joka löytyy kentän perimmäisestä nurkasta. Tsekkasin Wikipediasta kyseisen ravintolaketjun historiaa ja sattumalta huomasimme, että tänään vietettäisiin sen 44-vuotis juhlia!

2 kommenttia . Avainsanat: reissut, balkan, bulgaria, serbia

Nyt valloitetaan Balkan - Reissu Bulgariaan, Serbiaan, Makedoniaan, Kosovoon ja Albaniaan

Perjantai 10.6.2016 klo 12.50 - Mikko

liput.jpgViime vuonna loppukesästä suunnittelimme Jannen kanssa reissua Balkanille. Tuolloin reissu ei kuitenkaan onnistunut ja löysin itseni Venetsiasta. Nyt mitään ei ole jätetty sattuman varaan, vaan lähdemme Jannen kanssa tsekkaamaan Balkanin maisemia. Lennämme Bulgarian Sofiaan, josta jatkamme autolla Serbiaan, Makedoniaan, Kosovoon ja Albaniaan. Kilometrejä reissussa tullee noin 1500.

Istuimme Jannen kanssa vesipiipulla takapihalla auringon paistaessa. Mietimme peruuntunutta reissua ja yhtäkkiä tajusimme, että miksei sitä tehtäisi sitten jo kesäkuussa! Aloimme pyörittelemään Google Mapsia, tsekkasimme lentoja ja mahdollista reittiä. Päätimme, että tämä tehdään!

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: reissut, bulgaria, serbia, makedonia, kosovo, albania

Chicagossa amerikkalaisuuden ytimessä

Perjantai 22.4.2016 klo 20.04 - Mikko

IMG_02222.jpegKevät on ollut kiireistä aikaa eikä ole oikein ollut aikaa reissuille, mutta Lentodiilit Facebook-sivun edulliset lennot Chicagoon sai vipinää reissusuunnitelmiin. Olen jo vähän kyllästynyt yksinreissaamiseen, mutta kun matkaseuraakin oli nyt tarjolla, niin reissuun oli helppo lähteä. Olimme jo aikaisemmin puhuneet vanhan säbätuttuni Elinan kanssa, että Chicago voisi olla kiva paikka reissata ja kun sopivat lennot löytyivät, päätimme varata matkan. Olen tuntenut Elinan jo noin 18-vuotta kun hän 11-vuotiaana pelasi silloisessa Etelä-Vantaan Viikingit salibandyseurassa.

Reissuun lähtö oli kuitenkin vaakalaudalla. Jenkkeihin matkustaessa tulee ostaa 14 dollarin hintainen matkustuslupa ESTA, joka tulee hommata mielellään 72 tuntia ennen reissuun lähtöä, mutta käytännössä vaikka edellisenä päivänä. Aloin varaamaan omaa ESTAani viikkoa ennen lähtöä ja törmäsinkin ikävään ongelmaan. Alkuvuodesta oli astunut voimaan uusi laki, jonka mukaan en saanutkaan ESTAa, koska olin matkustanut Iranissa 2011 vuoden jälkeen. Tutkin vaihtoehtoja ja tilanne näytti heikolta. Minun tuli hommata varsinainen viisumi, jonka saaminen viikossa olisi haastavaa.

3 kommenttia . Avainsanat: reissut, usa, chicago

Puuhastelua

Lauantai 26.3.2016 klo 17.26 - Mikko

20160314_0953302.jpegBlogissa ei ole tapahtunut pariin kuukauteen mitään, mutta se ei tarkoita, etteikö täällä olisi ollut vauhti päällä. Kaikenlaista on ehtinyt tapahtumaan sitten tammikuussa tehdyn Jokerit-vieraspelikiertueen, josta edellinen postaukseni on tehty. Reissut ovat tosin jääneet vähän vähemmälle ja syynä on ollut yksinkertaisesti aikapula. Ja ehkä pikkaisen se, ettei kavereita ole niin helppoa aina saada mukaan :)

Käväisimme kuitenkin helmikuussa Levillä muutaman päivän pikavisiitillä. Lasten lisäksi mukaan lähti ex-vaimo Peppi ja edellisestä Levin reissusta tällä porukalla olikin ehtinyt vierähtää jo neljä vuotta. Kaikki meni kivasti ja Peppi jäi Vilhon kanssa vielä yhdeksi yöksi minun ja Hillan lennettyä takaisin Helsinkiin jo päivää aikaisemmin erään Pikkuyrittäjät-tapahtumamme vuoksi. Mukavaa kun ollaan hyvissä väleissä ja tällainenkin reissu oli mahdollinen.

3 kommenttia . Avainsanat: perhe, reissut, duuni

Jokerifanit vieraspelikiertueella Zagrebissa ja Bratislavassa

Tiistai 12.1.2016 - Mikko

IMG_94242.JPGOlin reilu vuosi sitten lasten kanssa katsomassa Jokereiden jääkiekkojoukkueen vieraspeliä Riikassa. Muutaman päivän reissu meni mukavasti ja lapset tykkäsivät. Niinpä päätimme lähteä uudelleen pelireissuun ja tällä kertaa yhdistimme samalle matkalle pelit Zagrebissa ja Bratislavassa.

Lensimme sunnuntaiaamuna Budapestiin, jossa olen itse käynyt viimeksi yli 15 vuotta sitten. Otimme bussin lentokentältä ja jatkoimme metrolla kaupungin keskustaan. Jokeripipoiset lapset Hilla (10v) ja Vilho (7v) kulkivat kaupungilla kuin vanhat tekijät eikä kirpsakka seitsemän asteen pakkanenkaan tuntunut missään. Suomesta lähtiessämme maahan oli satanut vasta ensimmäiset lumet, mutta täällä lunta oli enemmänkin.