Airbnb Open Los Angelesissa - tapaamisia, lätkää ja korista

Tiistai 22.11.2016 - Mikko

Kun alkutalven pakkaset hellittivät ja sää kävi märäksi, oli hyvä aika lähteä rapakon taakse Los Angelesiin Airbnb Open -tapahtumaan. Viime vuonna tapahtuma järjestettiin Pariisissa, jossa jouduimme keskelle terrori-iskua. Reissu oli kuitenkin antoisa, sillä päätimme tuolloin Marcuksen ja Saberin kanssa perustaa Hostaway yrityksen ja lähteä kehittämään palveluamme Airbnb hosteille. Vuodessa on tultu pitkä matka ja ensimmäiset asiakkaat ympäri maailmaa käyttävät jo Hostawayta omien tai hallinnoimiensa asuntojen pyörittämiseen.

Nyt Airbnb Open -tapahtuma järjestettiin siis Los Angelesissa ja lensin kaupunkiin Lontoon kautta. Marcus saapui paikalle Torontosta, joten tiedossa oli paljon sparrailua ja ideointia. Lento Lontooseen lähti liikkeelle oikein mukavasti kun tuttu lentäemäntä Katri sattui samalle lennolle. Matka jatkui onnellisten tähtien alla myös 11 tunnin lennolla Losiin, sillä kaksi viereista paikkaa olivat tyhjät ja sain nukuttua oikein mukavasti valtaosan lennosta omalla penkkirivilläni.

Upea viikko New Yorkissa - duunia ja nähtävyyksiä

Maanantai 3.10.2016 klo 23.26 - Mikko

IMG_50022.JPGOlemme tehneet yhteistyötä Amchamin kanssa ja viimeksi Pikkuyrittäjät olivat mukana Amchamin kanssa heinäkuussa Porissa Suomi Areena -tapahtumassa. Pikkuyrittäjiin ihastuneet amchamilaiset pyysivät meitä mukaan markkinoimaan New Yorkissa järjestettävää koulutusalan tapahtumaa, jossa puhuisi myös vahvat kotimaiset nimet Peter Vesterbackasta ja Saku Tuomisesta alkaen.
Innoistuimme ajatuksesta kuitenkin niin kovasti, että päätimme lähteä itsekin New Yorkiin edustamaan Pikkuyrittäjiä ja suomalaista koulutusjärjestelmää sekä tutustumaan tietysti tähän upeaan suurkaupunkiin. Päätimme lähteä reissuun toiminnanjohtaja Virpin, viestintämoguli Tonin ja kahden Pikkuyrittäjän Hillan ja Sannin kanssa.

3 kommenttia . Avainsanat: reissut, usa, new york, pikkuyrittäjät

Chicagossa amerikkalaisuuden ytimessä

Perjantai 22.4.2016 klo 20.04 - Mikko

IMG_02222.jpegKevät on ollut kiireistä aikaa eikä ole oikein ollut aikaa reissuille, mutta Lentodiilit Facebook-sivun edulliset lennot Chicagoon sai vipinää reissusuunnitelmiin. Olen jo vähän kyllästynyt yksinreissaamiseen, mutta kun matkaseuraakin oli nyt tarjolla, niin reissuun oli helppo lähteä. Olimme jo aikaisemmin puhuneet vanhan säbätuttuni Elinan kanssa, että Chicago voisi olla kiva paikka reissata ja kun sopivat lennot löytyivät, päätimme varata matkan. Olen tuntenut Elinan jo noin 18-vuotta kun hän 11-vuotiaana pelasi silloisessa Etelä-Vantaan Viikingit salibandyseurassa.

Reissuun lähtö oli kuitenkin vaakalaudalla. Jenkkeihin matkustaessa tulee ostaa 14 dollarin hintainen matkustuslupa ESTA, joka tulee hommata mielellään 72 tuntia ennen reissuun lähtöä, mutta käytännössä vaikka edellisenä päivänä. Aloin varaamaan omaa ESTAani viikkoa ennen lähtöä ja törmäsinkin ikävään ongelmaan. Alkuvuodesta oli astunut voimaan uusi laki, jonka mukaan en saanutkaan ESTAa, koska olin matkustanut Iranissa 2011 vuoden jälkeen. Tutkin vaihtoehtoja ja tilanne näytti heikolta. Minun tuli hommata varsinainen viisumi, jonka saaminen viikossa olisi haastavaa.

3 kommenttia . Avainsanat: reissut, usa, chicago

Tähtien metsästystä Hollywoodissa

Sunnuntai 24.8.2014 - Mikko

2014-08-22_11.49.082.jpgHeräsin Airbnb –palvelun kautta löytämäni asunnon makuuhuoneesta. Talon emäntä oli jo lähtenyt töihin, joten kämpässä oli paikalla vain kolme koiraa. Hoidin muutaman akuutin asian kotosuomeen, pistin koirat portin taakse keittiöön ja lähdin kohti päivän seikkailuita. Tänään oli vuorossa legendaarinen Hollywood ja upea Beverly Hills.

Parkkeerasin autoni kadun varteen ja noudin aamulaten Starbucksista. Kävelin kahvi kädessä pitkin Walk of Famea, johon on ikuistettu yli 2500 tähden nimet. Katu oli pitkä ja nimiä on täällä viidestä eri kategoriasta: elokuvista, teatterista, radiosta, televisiosta ja musiikista. Aivan historiallisen Chinese Theaterin lähistöllä oli myös juuri edesmenneet Robin Williamsin tähti, joka oli ympäröity kukilla ja muistoesineillä.

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: reissut, los angeles, usa

Los Angeles - pyöräillen Santa Monicassa ja Venice Beachilla

Torstai 21.8.2014 - Mikko

2014-08-21_12.13.512.jpgEnsimmäinen aamu Losissa alkoi aamuvarhaisesta, kun en saanut enää puoli viiden jälkeen unta. Hörppäsin Ninun ja Teron keittämät kahvit ja söin aamupalaleivän, jonka jälkeen starttasin autoni ja lähdin kohti Santa Monicaa. Törmäsin heti aamuruuhkaan, mutta luultavasti tämä kuuden kaistan (kuusi kaistaa molempiin suuntiin) ruuhka ei ollut vielä lähellekään pahinta ruuhkaa mitä kaupungista löytyy. Tero ja Ninu varoittelivat kovasti kaupungin ruuhkista, jotka olivat massiivisia etenkin aamulla ja iltapäivällä.

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: reissut, los angeles, usa

Vegasista Los Angelesiin ja Hooverin padolla

Keskiviikko 20.8.2014 - Mikko

2014-08-20_10.48.022.jpgSaattelimme Jarin ja Antin kotimatkalle ja haimme vuokra-auton Herzin pisteeltä. Meiltä oli jäänyt vielä kuuluisa Las Vegas –kyltti näkemättä, joten kävimme pyörähtämässä kyltillä ja ajoimme vielä upean Las Vegas Stripin läpi avoautollamme.

Ennen Los Angelesiin lähtöä suuntasimme vielä läheiselle Hooverin padolle, joka on 1930-luvulla valmistunut pato aivan Nevadan ja Arizonan rajalla. Kävelimme padon päältä ja ihmettelimme sen mittasuhteita. Yli 220 metriä korkea ja 379 metriä leveä pato on todellinen insinöörityön taidonnäyte ajalta, jolloin työvälineetkin ovat olleet vielä varsin erilaisia kuin tänä päivänä.

1 kommentti . Avainsanat: reissut, los angeles, las vegas, usa

Viva Las Vegas

Tiistai 19.8.2014 - Mikko

2014-08-17_03.10.122.jpgAntti, Jari ja Tero ovat hyviä kavereitani lähes 20-vuoden ajalta. Olemme hengailleet yhdessä yläasteella ja lukioaikana, olemme tehneet reissuja niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Olemme kokeneet yhdessä kaikenlaista. Toissa vuonna aloitimme perinteen, jossa pyrimme tekemään vuosittaisen reissun loppukesästä. Perinne alkoi 2012 unohtumattomalla reissulla Hockenheimiin F1-kilpailuun. Viime vuonna olimme Tsekeissä ajamassa Ferraria ja Lamborghinia. Teron muutettua duunin perässä puoleksi vuodeksi Los Angelesiin, päätimme lähteä sinne suunnalle ja suuntasimme tarunhohtoiseen Las Vegasiin!

2 kommenttia . Avainsanat: reissut, las vegas, usa

Austin - The blue asshole of Texas

Maanantai 31.3.2014 - Mikko

2014-03-08_11.03.112.jpgAustin oli sekaisin, kun 26. kertaa järjestettävä South by Southwest –tapahtuma paukahti jälleen käyntiin Texasisa maaliskuun alussa. Valtava tapahtuma on levittäytynyt ympäri kaupunkia ja tarjoaa kaikkea niin startup scenessä kuin musiikki- ja leffascenessäkin. Tapahtuman laajuudesta kertoo jotain myös se, että samanaikaisesti saattoi alkaa jopa sata tapahtumaa samalla kellonlyömällä. Matkasimme tapahtumaan Antin ja Pasin kanssa edustamaan AddSearchia ja osallistumaan Accelerator pitchaus kisaan, jonka finaaliin olimme ainoana suomalaisfirmana päässeet!

John F. Kennedyn murhaajan jäljillä Dallasissa

Sunnuntai 10.11.2013 - Mikko

2013-11-09_14.08.372.jpgPaluumatkalla Suomeen minulla oli vielä yksi ässä hihassa. Kymmenen tunnin pysähdys Dallasissa oli hieno huipennus reissulle. Saavuin Dallasiin jo aamukuuden jälkeen ja nappasin taksin kohti Dallasin keskustaa. Oli mahtavaa kun pystyi juttelemaan taksikuskin kanssa englanniksi toisin kuin Riossa, jossa vain harvat puhuivat englantia. Kuski kertoi ohittamiamme paikkoja nimeltä ja vei minut suoraan J. F. Kennedyn murhapaikalle. Matka taittui nopeasti, sillä tähän aikaan lauantaiaamuna ei ollut käytännössä lainkaan liikennettä, toisin kuin arkiaamuina jolloin ajamamme tie on täysin tukossa.