Thaimaa - Bangkok, Krabi ja Ko Lanta

Tiistai 3.7.2018 - Mikko

paakuva.jpgKevät ja alkukesä on ollut Suomessa upea ja aurinkoinen. Siitä huolimatta reissu Thaimaaseen oli kovasti odotettu. Toisin kuin viime kesänä samoihin aikoihin tehty reissu etelämpänä sijaitsevaan Indonesiaan, tämä reissu ajoittui Thaimaan sadekauteen. Monet kyselivätkin ja ihmettelivät, että miksi lähteä sinne sateeseen?

Reissu lähti liikkeelle Finnairin suorilla lennoilla Bangkokiin. Mukana oli Eevi-siskon perhe: Janne ja pojat Elmeri ja Aapeli. Saavuimme Bangkokiin iltapäivällä ja ajoimme kahdella taksilla hotellillemme, joka sijaitsi lähellä kuuluisaa reppureissaajien Khao San Roadia.

Hotelli oli ihan mukava, vaikkei mikään luksuspaikka ollutkaan. Pieni uima-allas huuhtoi kaupungin pölyt ja tuktuk-taksit kuljettivat kätevästi ja edullisesti minne haluttiinkaan. Bangkokissa meillä oli varattu vain pari päivää, joka myös tällä porukalla tuntui ihan sopivalta pituudelta. Lasten silmissä nimittäin kiiluivat jo isommat uima-altaat ja rantahiekat.

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: thaimaa

Snorklausretki Phi Phi -saarelle

Perjantai 30.1.2015 klo 5.27 - Mikko

img_18262.jpgTorstaiaamuna herättiin aikaisin ja lähdettiin kohti Phuketin itärannalla sijaitsevaa satamaa. Satamassa odotti useita pikaveneitä, jotka veisivät meidät kokopäivän kestävälle retkelle Phi Phi –saarelle ja sen ympäristöön. Päivän yhtenä kohokohtana oli tietysti The Beach –elokuvasta tuttu laguuni ja snorklailu kirkkaissa vesissä.

Noin tunnin venematkan jälkeen saavuimme ensimmäiseen kohteeseen. Vene jäi ankkuriin lähelle rantaa ja hyppäsimme veneestä snorkkelit ja lasit naamalla tutkailemaan upeaa vedenalaista elämää. Vilho, joka vielä reilu vuosi sitten ei uskaltautunut kunnolla edes altaaseen uimaan, oli nyt valmiina ensimmäiselle merisnorklailulleen. Pelastusliivit päällä lapset uivat veneen edustalla tuhansien pienten kalojen uiskennellessa aivan kosketusetäisyydellä. Lapset olivat aivan innoissaan ja ihmettelivät kirkasta vettä.

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: reissut, thaimaa

Joulupukki toi matkan Thaimaan Phuketiin

Keskiviikko 28.1.2015 - Mikko

img_1539.jpgJoulupukki on mukava veijari. Tällä kertaa se toi minulle, lapsille ja mummulle sekä papalle talvireissun Thaimaan Phuketiin. Lasten kovasti odottama reissu koitti maanantaisena päivänä, kun lähdimme Finnmatkojen lomalennolla kohti Aasiaa. Lapsille kyseessä oli ensimmäinen reissu Aasiaan eikä viiden tunnin aikaeroa ole aikaisemmin koettu. Reilun kymmenen tunnin lento meni sinänsä ihan hyvin, mutta kukaan meistä ei saanut nukuttua. Loppujen lopuksi ensimmäisen illan päätteeksi lapset olivat olleet hereillä lyhyttä bussissa nukuttua hetkeä lukuun ottamatta reilut kolmisenkymmentä tuntia!

Hotellimme Merlin Beach Resort sijaitsee lähellä Patongin pientä rantakaupunkia. Hotelli vaurioitui pahasti kymmenen vuotta sitten tsunamissa, joka runteli Phuketia erityisen pahoin. Nyt kymmenen vuotta myöhemmin turistin silmään ei tragediasta näkynyt enää merkkiäkään, mutta arvet ovat varmasti vielä paikallisille kipeät.