Etelä-Tirolin jylhissä vuoristomaisemissa ja pikkukylissä

Lauantai 5.9.2015 klo 21.26 - Mikko

IMG_42922.jpegHeräsimme Trentossa mukavasta kattohuoneistosta. Ikkunat olivat auki ja kadulta kuului jo elämisen ääniä. Airbnb-kämppämme oli aivan ytimessä katedraalin vieressä mukavan ostoskadun varressa. Olimme luvanneet checkata ulos aamuyhdeksään mennessä ja niillä main olimmekin ulkona kämpästä ja istuimme alakerran kahvilaan aamupalalle. Aamiainen kuului majoituksen hintaan!

Jakauduimme aamupäiväksi eri teille Katjan keskityttyä jälleen shoppailuun. Kiertelin ympäri Trenton kaupunkia ja pistäydyin sisällä katedraalissa. Erilaisia katedraaleja onkin tullut paljon nähtyä, eikä tämä niistä erityisesti poikennut. Upea se oli silti. Aamu oli hieman viileä, mutta nyt kellon lähestyttyä puoltapäivää, alkoi aurinko jälleen lämmittämään kivasti.

Olimme saaneet edellisenä iltana 86 euron suuruiset pysäköintisakot, joten olin nyt siirtänyt auton parempaan paikkaan. Mittariin löytyi taskunpohjalta rahaa muutaman tunnin pysäköintiin, joka riitti meille hyvin kaupungilla kiertelyyn.

1 kommentti . Avainsanat: reissut, italia

Ferrarin ratissa Maranellossa, Romeon & Julian parvekkeella Veronassa ja Gardajärveä ympäri

Perjantai 4.9.2015 klo 0.05 - Mikko

IMG_38062.jpgSan Marino oli mukava ja jopa hieman hämmentävä kokemus. Kaupunki hiljeni totaalisesti iltayhdeksän-kymmenen aikoihin, kun päivämatkalla olleet turistit palasivat takaisin Italian puolelle. Lähes kaikki kaupat olivat kiinni ja ravintolatkin muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta sulkivat ovensa iltakymmeneen mennessä. Olimme varanneet hotellin aivan keskustasta ja saimme oikein mukavan huoneen hyvillä näköaloilla. Kirjoittelin hetken blogia ja kertasin vielä seuraavan päivän ohjelmaa.

Aamulla söimme hotellin aamupalan ja checkasimme ulos. Hotelli yritti epähuomiossa laskuttaa meitä tuplasti, sillä majoitus oli maksettu jo luottokortilla Hotels.comin kautta, mutta myöhäisestä varauksesta johtuen tieto ei ollut ilmeisesti mennyt perille asti. Näinpä jouduimme hetken aikaa selvittelemään asiaa, kunnes pääsimme lähtemään kohti Bolognaa. Ajoimme tällä kertaa pikkuteitä pitkin ja näimme sitä ”tavanomaisempaa” San Marinoa, jossa nämä noin 30 000 paikallista asuu. Maisemat olivat oikein kivoja ja kyllä täällä San Marinossa varmasti kelpaa hyvin asustaa!

1 kommentti . Avainsanat: reissut, italia

San Marino - kuin Disneyland ilman laitteita

Keskiviikko 2.9.2015 klo 0.42 - Mikko

IMG_36522.jpgHeräsimme jälleen ennen herätyskelloa ja aloimme pakkailemaan kamppeitamme. Tänään lähtisimme ajamaan etelään kohti Riminiä muutamassa paikassa pysähdellen. Pakkailut kuitenkin keskeytyivät hetkeksi kun Radio Suomipopin porukka soitti minulle liittyen ”Markkinoi Aamulypsyä” –kilpailuun, johon osallistuimme lasten kanssa. Jaajo ja Anni kehuivat sketsiämme ja pamauttivat 1000 euroa palkintorahaa käteen! Näin pääsemme ensi viikolla lasten kanssa iPhone-ostoksille, kuten olin luvannut.

Söimme aamupalaa ja naputtelimme läppäreitä – töissähän täällä samalla vähän niin kuin ollaan. Itseasiassa kun Venetsiasta käsin laittaa Tekes-projektin loppuraportin sisään, niin voi todella tuntea tekevänsä etätyötä!

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: reissut, italia

Balkanin reissu vaihtui Venetsiaan puolessa tunnissa

Maanantai 31.8.2015 klo 10.33 - Mikko

IMG_30752.jpgJos asiat olisi menneet hieman toisin, olisin nyt Balkanilla Jannen kanssa. Suunnittelimme jo reittiä, joka olisi kulkenut Kroatiassa, Bosnia-Hertzegovinassa, Albaniassa, Makedoniassa ja Kosovossa. Se on kierros, joka todellakin pitää tulevaisuudessa tehdä Jannen kanssa. Nyt duunivuorot eivät kuitenkaan mahdollistaneet tätä reissua, joten heitin kaverilleni Katjalle täysin puskista ehdotuksen: ”Lähdetkö Balkanille reissuun kun Janne just feidas homman?”. Katja spontaanina tyyppinä vastasi heti myöntävästi, mutta halusi Balkanin reissun sijaan lähteä Italiaan, joka toki sopi myös minulle. Katja bongasi todella edulliset 150 euron suorat lennot Venetsiaan ja vajaa tunti heitostani olimmekin jo varanneet matkan Italiaan. Tällaista spontaania tekemistä sen olla pitää!

23 kommenttia . Avainsanat: reissut, italia

Pulassa Balkanilla ja vähän korista

Tiistai 17.9.2013 - Mikko

2013-09-14_12.08.202.jpgKoripallo, ah mikä ihana tekosyy tehdä pieni kierros pohjois-Balkanilla. Kaikki alkoi viime viikon keskiviikkona, kun huomasin koripallovaikuttaja Aleksi Valavuoren twiitin, jossa hän keräsi porukkaa katsomaan Susijengin, eli Suomen koripallomaajoukkueen eurotaivalta Lubljanaan Sloveniaan. Minä kovana koripallomiehenä (kerran olen ollut katsomassa Puhun peliä) innostuin ajatuksesta, koska Susijengin ympärillä ollut huuma on ollut ilmiönä mielenkiintoinen ja innostava. Olin varma, että saisin kovimman tuntemani koripalloasiantuntijan, eli naapurissa asuvan Mantereen Mikon mukaan, mutta ei. Tästä pettymyksestä huolimatta ja puoli tuntia idean keksimisestä olin jo varannut lentoliput, hotellin ja liput Suomi-Espanja korismatsiin.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: reissut, slovenia, kroatia, italia