Mahtavat Pikkuyrittäjät piipahtivat tiistaina 7.1. mainostoimisto Zeelandissa tutustumassa mainostoimiston arkeen ja suunnitellakseen omille yrityksilleen logot. Tähän asti olemme olleet yritysideoiden kimpussa ja hioneet kunkin ryhmän ideaa ja vääntäneet kotisivuja. Nyt hommaa konkretisoitiin siis yritysvierailulla, joka oli todella onnistunut!
Lähdimme kahdella tilataksilla Kalajärven koulun pihalta pikku sateessa kohti Ruoholahtea, jossa Zeelandin toimisto sijaitsee. Laajalahden porukka tuli omalla tilataksilla ja olimme kaikki suurin piirtein samaan aikaan paikalla, mitä nyt toinen Kalajärven takseista oli vähän eksyksissä.
Mahtavat Pikkuyrittäjät piipahtivat tiistaina 7.1. mainostoimisto Zeelandissa tutustumassa mainostoimiston arkeen ja suunnitellakseen omille yrityksilleen logot. Tähän asti olemme olleet yritysideoiden kimpussa ja hioneet kunkin ryhmän ideaa ja vääntäneet kotisivuja. Nyt hommaa konkretisoitiin siis yritysvierailulla, joka oli todella onnistunut!
Lähdimme kahdella tilataksilla Kalajärven koulun pihalta pikku sateessa kohti Ruoholahtea, jossa Zeelandin toimisto sijaitsee. Laajalahden porukka tuli omalla tilataksilla ja olimme kaikki suurin piirtein samaan aikaan paikalla, mitä nyt toinen Kalajärven takseista oli vähän eksyksissä.
Sisällä Zeelandissa meitä jo odoteltiinkin ja neukkari täyttyi innokkaista lapsista, jotka ryystivät pillimehuja ja napostelivat herkkuja. Zeelandin toimitusjohtajan Tuomas Airiston avaussanojen jälkeen AD Erno Bärlund otti homman haltuun ja esitteli muutamia tunnettuja logoja ja miten ne ovat vuosikymmenien aikana muuttuneet. Esillä oli mm. Coca Cola, Pepsi, Lego jne. Erno antoi myös hyviä vinkkejä siihen, miten logoa kannattaa lähteä suunnittelemaan. Lapset olivat skarppeina, osallistuivat hienosti ja kyselivät teräviä kysymyksiä.
Sitten päästiin hommiin! Ryhmät lähtivät suunnittelemaan omia logojaan ja aluksi jokainen ryhmän jäsen sai suunnitella paperille oman ajatuksensa yrityksen logosta. Kynät sauhusivat ja ajatukset lentelivät kun paperit täyttyivät erilaisista logoversioista. Lopulta ryhmien tuli valita yksi logoista tai yhdistää eri logoista parhaat puolet ja luoda yksi logo, josta tulisi se virallinen versio.
Ryhmät esittelivät logonsa muulle porukalle ja Erno antoi kullekin ryhmälle palautetta ja kommentoi logoja. Seuraavaksi Erno toteuttaa logoista digiversiot, joita Pikkuyrittäjät käyttävät kun he valmistautuvat 4.2. pidettävään loppuhuipentumaan Helsingin Kauppiaiden kauppaoppilaitoksessa. Siellä jokaisella Pikkuyrittäjien yrityksellä on oma ständinsä roll uppeineen ja myytävine tuotteineen.
Seuraavalla kerralla harjoittelemme myyntipitchejä ja pohdimme tuotteiden hinnoitelua!